Пробні уроки і заняття в школі

Документи для завантаження

Звітна документація з педагогічної практики “Пробні уроки та заняття в школі” (переглянути).

Інформація про керівників практики академії та школи - бази для проведення пробних уроків студентів 41 – 46 груп факультету початкового навчання (ІІ півріччя, 2009 – 2010 н.р.) (переглянути).

Схеми аналізу та самоаналізу уроків (переглянути).

Критерії оцінювання практики “Пробні уроки та заняття в школі” (переглянути).

Мета, завдання та зміст педагогічної практики “Пробні уроки в школі”

Самостійне проведення пробних уроків і занять у школі в 7 семестрі є наступним етапом професійної підготовки майбутніх учителів музики, наближує практикантів до реальних умов майбутньої професійної діяльності.

Метою практики є закріплення теоретичних знань з методики музичного виховання, вироблення в практикантів професійних умінь і навичок організації навчально-виховного процесу на уроках музики.

Практика проводиться згідно складеного розкладу уроків музики і співів, у якому визначено дату і порядок проведення, клас, прізвище студента. Для проведення пробних уроків і занять група поділяється на 4-5 підгруп (по 6-7 студентів кожна). Плануються пробні уроки і заняття так, щоб ознайомити студентів із різними типами, використанням ефективних методів і прийомів навчально-виховної роботи, новими технологіями навчання.

Кожен практикант проводить по 4 уроки музики в 1-4 класах, 3 уроки – в 5-8 класах та по 2 позакласних заняття, за проведення яких виставляється оцінка.

Керують цим видом практики досвідчені викладачі інституту та учителі музики базових шкіл.

Зміст практики
Обов'язкові результати практики

1. Ознайомлення з організацією навчально-виховного процесу в школі, з роботою досвідчених учителів музики.

2. Написання конспектів пробних уроків і позакласних занять.

3. Спостереження та аналіз пробних уроків і занять з музики практикантів підгрупи.

4. Ведення документації практики.

5. Вивчення вікових та індивідуальних особливостей школярів 1-8 класів, розвиток їх музичних здібностей.

6. Виготовлення наочності, дидактичного матеріалу.

7. Проведення пробних уроків і позакласних занять з музики.
8. Вивчення досвіду роботи вчителя музики та музичного виховання в школі.
9. Індивідуальна робота.

Вміти: спостерігати і аналізувати досвід роботи вчителя музики, пробні уроки і заняття своїх товаришів;
- працювати з підручниками, методичною літературою; складати конспекти;
- виготовляти і використовувати наочні посібники, дидактичний матеріал;
- проводити уроки, позакласні заняття 1-8 кл.;
- використовувати найбільш ефективні форми, методи і прийоми навчання;
- враховувати особливості фізичного і психічного розвитку школярів при виборі форм і методів роботи на уроках і позакласних заняттях;
- розвивати увагу, творчу уяву, здібності школярів;
- організовувати учнів, створювати робочу атмосферу на уроці, підтримувати інтерес і свідому дисципліну;
- спілкуватися з учнями, проявляти винахідливість, педагогічний такт в різних ситуаціях;
- виховувати любов до музики, співу;
- формувати вокально-хорові навички;
- працювати над 2-х і 3-х голосими піснями шкільного репертуару.

Керівництво шкільним хором, ансамблем, оркестром

Цей вид практики покликаний закріпити в безпосередній роботі з школярами і шкільними музичними колективами хормейстерські уміння і навички, набуті студентами інституту при вивченні предметів диригентсько-хорового циклу. Ця робота проводиться в 7 семестрі по 2 тижневих години під час практики "Пробні уроки і заняття в школі" та в 8 семестрі - в період переддипломної практики.

Ведучою для цього виду практики є мета навчити практиканта працювати з дитячими хоровими колективами, вокальними ансамблями, солістами, оркестрами і оволодіння методикою проведення хорових позакласних занять. За кожне заняття з хором, ансамблем, оркестром студенту виставляється оцінка.

Зміст практики

Обов'язкові результати практики

- Самостійне вивчення 1-2 музичних творів; Проведення 5 самостійних розспівок шкільного хору, ансамблю;
- Проведення 5 репетицій з хоровим (оркестровим) колективом чи вокальним ансамблем і 2-3 репетиції з солістом;
- Акомпанування 1-2 хорових творів; Організація, підготовка і проведення концертних виступів шкільного хору, оркестру чи вокального ансамблю.

Вміти: підбирати різноманітні вправи для розспівки хорового колективу;
- бережно використовувати і розвивати співочі голоси школярів; комплектувати хорові (ансамблеві, оркестрові) партії;
- організовувати шкільний хоровий колектив і самоуправління в хорі ( ансамблі, оркестрі);
- проводити репетиції та аналізувати хід і зміст репетицій;
- акомпанувати шкільному хору, ансамблю, солісту, одночасно керувати їх виконанням; - підбирати репертуар для колективів хору, оркестру, ансамблю, враховуючи вікові особливості;
- виховувати любов до музики, хорового співу.

Пам’ятка практиканту по підготовці до уроку

1. Дізнайся вчасно тему свого уроку, точно визнач матеріал в підручнику до цього уроку, його місце в системі уроків по темі.
2. Визнач методичну літературу по темі уроку.
3. Визнач мету уроку, його структуру, основні етапи.
4. Розроби зміст уроку, добери матеріал і визнач методи та прийоми навчання на кожному етапі уроку, сформулюй завдання і питання учням.
5. Розподіли навчальний час на всі етапи уроку.
6. Передбач чергування різних видів робіт дітей, складного і нескладного матеріалу, правильне співвідношення між роботою під керівництвом вчителя і самостійною роботою учнів.
7. Використовуй прийоми диференціації навчальної роботи, а також елементи проблемного навчання.
8. Продумай дидактичний і наочний матеріал до уроку, оформлення записів учнів в зошитах, а також на дошці.
9. Підготуй дидактичні ігри, фізкультхвилинки.
10. Оформи розгорнутий план-конспект уроку.

Рекомендації студенту-практиканту по проведенню уроку

При проведенні уроку бажано дотримуватись таких порад:

- входити в клас студент-практикант повинен після дзвінка, учні повинні зайняти свої робочі місця, підготувати необхідні для даного уроку підручники, посібники та письмові приладдя;
- чіткість і діловитість початку уроку забезпечує потрібний ритм усього уроку, а тому необхідно перевірити готовність класу до уроку;
- створивши в класі необхідну ділову атмосферу, повідомити учням план уроку, пізнавальні завдання уроку, які ставлять перед учнями, етапи проведення уроку;
- завжди пам’ятати про вимоги до технології уроку:
1. Чітка цілеспрямованість уроку.
2. Достатнє організаційне і матеріальне забезпечення уроку.
3. Оптимальний психологічний режим уроку.
4. Оптимальний темп і ритм роботи на уроці.
5. Систематична послідовність і наступність операцій на уроці.
6. Завершеність операції.
7. Економія часу на уроці.
8. Неперервний контроль і самоконтроль.
9. Встановлення ділової рівноваги при її порушенні.
10. Закріплення знань і умінь.
11. Неперервне вдосконалення навчального процесу.

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55