- Новини
- Структура
- Підрозділи
- Наукова робота
- Науковий відділ
- Новини
- Конференції
- Аспірантура та докторантура
- Наукове товариство
- Фахове видання
- Вчена рада
- Наукова співпраця
- Наукові школи
- Спеціалізовані вчені ради
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- 2025 рік
- 2023-2024 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.010
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.011
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.012
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.013
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.014
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.015
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.016
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.017
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.018
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.019
- 2021 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.001
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.002
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.003
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.004
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.005
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.006
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.007
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.008
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.009
- Нормативно-правова база
- Cпеціалізована вчена рада Д 70.145.01
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- Стажування за кордоном
- Підвищення кваліфікації
- Відкритий доступ до міжнародних журналів
- Академічна доброчесність
- Виховна робота
- Навчальна робота
- Психологічна служба
- Міжнародна діяльність
- Охорона праці
- Студентська рада
- Бібліотека
- Центр кар'єри, працевлаштування та профорієнтації
- Проекти
- Профспілка
- Рішення вченої ради
- Забезпечення якості вищої освіти
- Співпраця з ЗВО України та зарубіжжя
- Наукова робота
- Факультети
- Студенту
- AБІТУРІЄНТУ ↓
- Про приймальну комісію
- Контакти приймальної комісії
- Правила прийому
- Строки прийому документів – 2023 рік
- Вартість навчання – 2023 рік
- Регіональне замовлення
- Перелік документів для вступу
- Реєстрація на ЄВІ / ЄФВВ
- Мотиваційний лист
- Перелік спеціальностей
- Програми співбесід, фахових вступних випробувань, творчих конкурсів – 2023 рік
- Рейтингові списки вступників
- Списки рекомендованих до зарахування
- Накази про зарахування
- Вступ за ваучером
- Особливі умови вступу
- Публічна інформація
- Контакти
Вступ у спеціальність
Зразки звітної документації (переглянути).
Вимоги до знань, практичних умінь і навичок студентів, контроль і оцінювання їх (переглянути).
Педагогічна практика "Вступ до спеціальності" є початковим видом практики на першому освітньо-кваліфікаційному рівні "молодший спеціаліст".
У групі практикантів - 10 студентів, яких доцільного розподілити по вікових групах дошкільного закладу (молодша, середня, старша). В одній групі 2 або 3 студенти. Зміна вікової групи через 10 днів.
Мета: допомогти усвідомити наукові основи професійної діяльності вихователя дошкільного навчального закладу.
Завдання:
- забезпечити зв'язок теоретичної підготовки з практичною;
- розвивати педагогічну спостережливість як одну з основних педагогічних здібностей;
- закріпити, розширити, уточнити знання студентів, які вони засвоїли в процесі вивчення курсу педагогіки, та "Вступ до спеціальності".
- формувати початкові професійні уміння щодо спілкування та організації життєдіяльності дітей, допомагаючи вихователю в проведенні режимних процесів у першу та другу половину дня.
- заохочувати студентів до самостійного проведення деяких видів роботи підгрупами, індивідуально, за сферами життєдіяльності.
- забезпечити пропедевтику щодо діючих програм виховання дошкільників, видів діяльності та активності дітей, сфер життєдіяльності відповідно до Базового компонента дошкільної освіти.
- розвивати педагогічні здібності.
- формувати уміння педагогічного спілкування.
III семестр - 16 тижнів
№ п/п |
Зміст практики |
Завдання практики |
Години |
|
1. |
Знайомство з ДНЗ - базою практики як одним із типів закладів системи дошкільної освіти |
Система дошкільної освіти. Типи закладів. Зустріч з завідуючою ДНЗ, розповідь про тип закладу. Екскурсія по ДНЗ. Спостереження одного з видів діяльності дітей 3 метою емоційного впливу на студентів. Інструктаж з проведення практики. Творчий нарис на тему: "Мої перші враження". |
8.00-11.00 |
|
2. |
Знайомство з особливостями професії вихователя ДНЗ. |
Закон України "Про дошкільну освіту". Зустріч з вихователем (обов'язки, права. Робочий день, робота з батьками). Гуманістична спрямованість вихователя. Спілкування з дітьми (дидактичні ігри). |
8.00-11.00 |
|
3. |
Діти дошкільного віку як об'єкт і суб'єкт виховання. Особливості дітей. Самоцінність дошкільного дитинства. Права дітей. |
Зустріч з вихователем-майстром: "Любити і поважати дитину". Ознайомлення з матеріалами "Свої права, дитина, знай!". Знайомство з Законом України "Про охорону дитинства". Індивідуальне спілкування з дітьми: Хто ти?" |
8.00-11.00 |
|
4. |
Знайомство з навчально- методичною базою для організації педагогічного процесу. Самоосвіта вихователя. |
Зустріч з методистом: "Керівництво самоосвітою |
8.00-11.00 |
|
5. |
Спостереження за роботою вихователя під час ранкового прийому в 1-шу половину дня. Характер його взаємин з дітьми, особливості мови, поведінки, стилю спілкування з дітьми. Спеціалісти-вихователі в ДНЗ. |
Допомогти визначити види діяльності під час ранкового прийому і окремі особливо ефективні прийоми керівництва. Формування початкових основ педагогічної спостережливості. Визначити характер взаємовідносин вихователя з дітьми. Особливу увагу звернути на конструктивно-організаторську, комунікативну і материнську функції. Спостереження музичного заняття (малювання). |
8.00-11.00 |
|
6. |
Спостереження за роботою вихователя під час ранкового прийому в 1-половину дня. Характер його взаємин з дітьми особливості мови, поведінки, стилюспілкування з дітьми. Спеціалісти-вихователі в ДНЗ. |
Визначити види діяльності і ІІ-половину дня та II прогулянці. Звернути увагу на стиль взаємовідносин вихователя з дітьми (емоційна близькість,гуманізм інше). |
15.00-18.00 |
|
7. |
Допомога вихователю при проведенні режимних процесів. Розподіл обов'язків між вихователем і нянею при проведенні харчування, підготовці до прогулянки. |
Допомогти вихователю в організації прийому, миття рук, сніданку (індивідуальна робота з певною групою дітей). Визначення обов'язків вихователя і няні при проведенні:харчування, підготовці до прогулянки, їх ділової доброзичливості і контакту. |
8.00-11.00 |
|
8. |
Допомога вихователю і няні в підготовці до прогулянки, організації трудової діяльності на прогулянці. Допомога в роботі по куточку природи, виготовлення поробок. |
Робота на прогулянці з підгрупами дітей. Організувати спостереження, трудове доручення (індивідуально). Робота в куточку природи, виготовлення поробок з природного матеріалу (за завданням вихователя). |
8.00-11.00 |
|
9. |
День художньої літератури. Педагогічне спілкування, його функції. |
Читання, розгляд ілюстрацій, бесіда про прочитане. Спостереження процесу спілкування вихователя з дітьми. Визначення функцій спілкування. |
8.00-11.00 |
|
10. |
Спільна робота з вихователем в організації режимних процесів в ІІ-половину дня. Самостійна організація трудових доручень. Спільна праця, художня праця. |
Допомога вихователю в організації підйому, одяганні, прийому їжі. Організації індивідуальних епізодичних доручень пов'язаних з допомогою няні, іграми і іграшками. Індивідуальна робота. |
15.00-18.00 |
|
11. |
Участь в організації і проведенні режимних процесів в 1І-половину дня (підйом, харчування, одягання). |
Допомога вихователю в проведенні підйому, харчування, одягання, індивідуальна робота з дітьми. |
15.00-18.00 |
|
12. |
Участь в організації ігор. Виготовлення іграшок і посібників для ігор. Педагогічні здібності, їх роль в оволодінні професії. |
Бути учасником рухливих ігор, дидактичних і сюжетно-рольових. Виготовлення посібників для однієї сюжетно-рольової гри (за завданням вихователя). |
8.00-11.00 |
|
13. |
Самостійна організація ігор з невеликою підгрупою дітей. |
Самостійна організація ігор. |
8.00-11.00 |
|
14. |
Спостереження організації і проведення занять, допомога в підготовці наочного матеріалу до заняття. Індивідуальний стиль професійної діяльності вихователя. |
Визначення виду заняття, його завдань, найбільш ефективного прийому. Прояв активності і здібності дітей на занятті. За завданням вихователя підготувати наочність, розкласти на столі матеріал. |
8.00-11.00 |
|
15. |
Індивідуальна робота з дітьми по зображувальній діяльності, розвитку мови, ФПМУ (на замовлення вихователя). Самостійна робота з невеликою групою дітей на прогулянці (організація ігор, індивідуальної роботи). |
Індивідуальна робота з дітьми по зображувальній діяльності: навчити малювати певні предмети; розвитку мови: виразне читання віршів; математиці: рахунок, геометричні фігури. Самостійне проведення 3 підгрупою дітей дидактичних і рухливих ігор, спостережень, спільної праці на майданчику. Погляд "Про тих, хто нас готує до професійної діяльності |
8.00-11.00 |
|
16. |
Допомога вихователю і музичному керівнику в підготовці до Нового року, виготовлення елементів до костюмів, оформлення залу. Підведення підсумків |
Індивідуальна робота по підготовці до Новорічного ранку (віршів, танці, читання казок про новорічних персонажів). Виготовлення елементів до костюмів, оформлення святкового лялькового куточка, участь в оформленні залу |
8.00-11.00 |