Переддипломна педагогічна практика

Документи для завантаження

Звітна документація з переддипломної педагогічної практики (переглянути).

Зразок оформлення відношення на переддипломну педагогічну практику (переглянути).

Інформація про керівників практики академії та школи - бази для проведення пробних уроків студентів 61 групи музично-педагогічного відділення факультету мистецтв (ІІ півріччя, 2009 – 2010 н.р.) (переглянути).

Оцінювання переддипломної педагогічної практики студентів 6 курсу музично-педагогічного відділення факультету мистецтв (переглянути).

Переддипломна педагогічна практика студентів 6 курсу музично-педагогічного відділення факультету мистецтв

Метою педагогічної практики є оволодіння студентами особливостями професійної діяльності вчителя етики та естетики в інтеграції з музикою, формування творчого відношення до професії, удосконалення музичних здібностей.

Завдання педагогічної практики:

– закріплення та використання теоретичних знань студентів з музичних дисциплін, етики та естетики;
– вивчення сучасного стану викладання етики та естетики у школі;
– використання інноваційних педагогічних технологій при викладанні музики, етики та естетики;
– формування умінь втілювати дані сучасних наукових досліджень при проведенні музично-естетичної роботи в школі.

Студенти проходять переддипломну педагогічну практику в 12 семестрі в якості вчителя музики, етики та естетики. Протягом трьох тижнів практики проводять 12 інтегрованих занять з музики, етики та естетики, позакласні заходи.

Концепція гуманітарної освіти передбачає викладання дисциплін, спрямованих на глибоке вивчення місця і ролі людини в історії світової цивілізації, в складних історичних процесах. Це, насамперед, такі предмети, як естетика, етика, мистецтвознавство, історія світової та вітчизняної культури. Вони об'єднані загальним поняттям "культуротворчості", проте кожен з них має власні, специфічні риси і завдання.

Педагогічна практика студентів факультету мистецтв гуманітарно-педагогічної академії спрямована як на закріплення теоретичних знань студентів з відповідних спеціальних предметів ("етики і естетики", "методики викладання етики і естетики"), так і на формування професійних умінь і навичок щодо шкільного викладання ще достатньо нових для даної освітянської галузі дисциплін - етики і естетики. Разом з іншими шкільними гуманітарними дисциплінами вони мають сприяти духовному збагаченню молодої людини, розкрити перед нею невичерпні творчі можливості як національної, так і світової культури.

Як етика, так і естетика - теоретично складні науки, успішне оволодіння якими неможливе без засвоєння значного масиву філософської та мистецтвознавчої літератури, що вимагає неабияких зусиль як від учня, так і від учителя. Тому особливо важливо дати змогу студентам випробувати свої сили на цій нелегкій "ниві". Поступове входження студентів до шкільного життя, яке полягає у спостереженні за працею досвідченого педагога, ознайомлення з документацією, шкільним колективом, учнями - все це надає майбутнім вчителям час на адаптацію до нової, незвичної для них діяльності - викладання етики і естетики у школі.

Навчальна література з шкільного курсу етики і естетики кількісно досить обмежена. Отже, вчитель має користуватись при її викладанні працями з історії філософської думки, історії мистецтва, монографічними дослідженнями, публіцистичними та науковими статтями, окремими навчальними посібниками. Все це вимагає від майбутніх вчителів етики і естетики уміння орієнтуватись у науково-літературному просторі, виробляти власну думку і власне бачення певної проблеми, і при цьому уміти доступно і логічно викласти знання учням. Саме безпосередньому спілкуванню з учнями і буде присвячена вагома частина практики студентів, що відводиться на підготовку та проведення уроків і позанавчальних занять з етики і естетики.

При плануванні та розподілі роботи під час практики бажано врахувати можливість викладання студентів у різних класах, проведення уроків та виховних годин як з етики, так і з естетики. Отже, в цілому орієнтуватись на різнопланову та варіативну педагогічну діяльність студентів, надавати їм можливість творчо і самостійно себе реалізувати.

Вивчення етики і естетики для учнів загальноосвітніх шкіл, гімназій, ліцеїв і колегіумів, тобто для певної учнівської вікової категорії, передбачає освоєння етико-естетичних знань у сукупності з оволодінням обсягом інформації з історії культури, літератури, мистецтва, загальної історії, психології, який вони опановують у старших класах. У зв'язку з цим доречно допомагати студентам реалізовувати в процесі практики міжпредметні зв'язки, взаємодіяти з вчителями суміжних дисциплін, організовувати відвідування уроків не тільки з етики і естетики, а й з інших взаємоблизьких предметів. Студентам даного факультету мають допомогти і власні професійні знання та вміння з музики, яка надає можливості зробити викладання більш яскравим, цікавим і духовно-насиченим.

Студенти на протязі практики отримують консультації як у викладача-керівника практики, так і вчителя-предметника, класних керівників. Контролюючи проходження студентами практики, слід звертати увагу також і на відповідне складання конспектів занять, на попередній етап підготовки до уроків, їх організацію. Потрібно також зорієнтувати студентів у доцільному виборі (або виготовленні) наочних посібників, їх ефективному застосуванні. Слід ураховувати, що практика етико-естетичного виховання у загальноосвітніх закладах вимагає певних коригувань, уточнень і доповнень, зумовлених специфікою сучасного життя і, як наслідок цього, - активізації ролі аудіовізуального процесу.

Корисним для розвитку рефлексії майбутніх педагогів може бути взаємовідвідування студентами власних занять та їх колективне обговорення, з урахуванням недоліків і обов'язково - успіхів при проведенні уроків, обмін враженнями та пропозиціями.

Після завершення практики студенти здають матеріали: звіти, педагогічний щоденник, конспекти уроків, характеристику разом з викладачами підводять усний підсумок своєї діяльності.

Викладання етики і естетики у школі дозволяє охоплювати сферу людських почуттів, вивчати стосунки між людиною і світом, впливати на формування моральної та естетичної свідомості, і водночас ці науки досить "відкриті" - здатні постійно збагачувати обсяг знань, відбиваючи динаміку життєвих процесів.

Обов’язки учасників переддипломної переддипломної практики

Студент-практикант:

1. Бути присутнім у школі цілий робочий день (6 годин) протягом 3 тижнів.
2. Дотримуватися правил внутрішнього розпорядку школи, розпоряджень адміністрації школи та керівників практики. У випадку невиконання вимог, що висуваються до практиканта, він може бути знятий з практики.
3. Проявляти високу активність, інтерес і любов до дітей, до педагогічної професії, бути прикладом організованості, дисциплінованості, педагогічного такту.
4. Самостійно розробляти і проводити уроки, позакласні заходи, індивідуальні заняття з учнями.
5. Постійно співпрацювати з батьками.
6. Під час практики вести педагогічний щоденник, в якому фіксувати результати спостережень за дітьми, аналізувати свою навчально-виховну роботу.
7. Перевіряти зошити, виготовляти наочність і дидактичний матеріал.
8. Вести класний журнал.
9. У визначений термін по закінченню переддипломної педагогічної практики здати звітну документацію керівнику практики академії.

Керівник практики академії:

1. Здійснює безпосереднє керівництво практикантами, забезпечує виконання програми практики.
2. Встановлює зв’язок зі школою, проводить інструктивно-методичну роботу з учителями та адміністрацією.
3. Розподіляє студентів по класах, затверджує їхні індивідуальні плани.
4. Проводить консультації студентів по підготовці ними класних та позакласних виховних занять з предмету.
5. Здійснює контроль за проведенням студентами навчально-виховної роботи, вибірково відвідує уроки, позакласні заняття.
6. У випадку виникнення труднощів в організації і проведенні практики терміново повідомляє керівництво академії.
7. Приймає та оцінює звітну документацію студентів у відділ педагогічної практики.

Керівник практики школи:

1. Познайомити студентів з учнями класу, їх особовими справами, успішністю, поведінкою, з основними виховними завданнями та планом своєї роботи.
2. Давати студентам консультації по проведенню навчально-виховної роботи з учнями у відповідності з програмою практики.
3. Бути присутнім на всіх уроках і заняттях практиканта, вкінці робочого дня аналізувати уроки, аналіз коротко записувати у щоденник-табель практиканта та виставляти оцінку за кожен урок чи заняття.
4. Після закінчення педагогічної практики скласти характеристику на практиканта, оцінити його роботу за чотирибальною системою і завірити підписом директора та печаткою школи.

Директор (заступник директора) школи:
1. Забезпечує нормальні умови для проведення педагогічної практики, проводить відповідну роботу з педагогічним колективом, обслуговуючим персоналом та учнями.
2. Знайомить студентів з постановкою навчально-виховної роботи, складом вчителів, документацією, навчально-матеріальною базою школи, роботою педагогічної ради, методичних об’єднань.
3. Бере участь при оцінюванні роботи студентів.

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55