Переддипломна педагогічна практика

Документи для завантаження

Звітна документація з переддипломної педагогічної практики (переглянути).

Інформація про керівників практики академії та школи - бази для проведення пробних уроків студентів 51 групи музично-педагогічного відділення факультету мистецтв (ІІ півріччя, 2009 – 2010 н.р.) (переглянути).

Контроль та оцінювання практичних умінь і навичок студентів (переглянути).

Мета, завдання і зміст переддипломної педагогічної практики

Переддипломна педагогічна практика – це важлива складова частина професійної підготовки студентів до майбутньої педагогічної діяльності.

Метою переддипломної педагогічної практики є оволодіння студентами сучасними методами, формами навчально-виховної роботи в школі, формування в них професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових і виробничих умовах, виховання інтересу до професії, любові до дітей, до музики, потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності, вивчення та використання передового педагогічного досвіду, потреб у педагогічній освіті.

Завданнями педагогічної практики є:
- закріплення і поглиблення теоретичних знань студентів з музичних дисциплін;
- опанування методами науково-педагогічного дослідження;
- вивчення сучасного стану музично-естетичної роботи в школі, проектування розвитку школярів в контексті музичного виховання;
- вивчення передового педагогічного досвіду, використання інноваційних технологій навчання;
- формування умінь втілювати дані експериментальних досліджень в практику роботи школи, дошкільного закладу.

Зміст переддипломної педагогічної практики:
1. Спостереження та аналіз урочної та позаурочної роботи вчителя музики.
2. Педагогічний аналіз програми початкової і середньої школи з музики.
3. Аналіз виховних можливостей змісту навчального матеріалу з музики (програм, посібників, дидактичного матеріалу, збірок пісень, обладнання кабінету музики).
4. Ознайомлення з календарними, тематичними, поурочними планами вчителя музики.
5. Проведення 10 уроків музики в 1-4 класах, 10 уроків в 5-8 класах.
6. Проведення 2 виховних заходи в 1-4 класах, 2 виховних заходи в 5-8 класах.
7. Робота з хором, ансамблем, оркестром.
8. Участь в організації та проведенні конкурсів на краще виконання хорового твору, пісні, концертів, фестивалів, музичних шоу.
9. Вивчення музичних інтересів школярів різного віку.
10. Виготовлення оригінальної наочності з музики (створення власних проектів унаочнення тем, уроків, позакласних занять).
11. Індивідуальна робота.
12. Вивчення кращого досвіду роботи вчителя музики, музично-естетичного виховання в школі.

Обов’язкові результати переддипломної педагогічної практики:
- спостерігати, аналізувати роботу вчителя музики;
- робити педагогічний аналіз змісту навчального матеріалу з музики (програм, підручників, збірок пісень, дидактичного матеріалу, обладнання кабінету);
- самостійно планувати урочну та позаурочну роботу з музично-естетичного виховання в школі;
- творчо проводити уроки, виховні заклади в 1-8 класах, враховуючи вікові особливості школярів;
- проводити дослідницьку роботу відповідно до теми дипломної роботи, аналізувати її результати, робити висновки;
- працювати з хором, ансамблем, оркестром (підбирати репертуар, розучувати партії, проводити розспівки, репетиції);
- працювати з музично обдарованими дітьми, з дітьми, в яких слабо розвинені музичні здібності;
- складати списки рекомендованої літератури, використаної для написання дипломної роботи;
- володіти методикою організації і проведення різноманітних форм позаурочної роботи музично-естетичного виховання в школі, класі;
- вибирати ефективні методи і форми, прийоми роботи з дітьми, вміти спілкуватися із школярами різного віку, колегами, батьками;
- вивчати, узагальнювати, використовувати кращий досвід роботи, інноваційні технології навчання;
- оформляти зібраний практичний і науковий матеріал.

Практиканти здають керівнику практики таку звітну документацію:
1. Звіт практиканта про проведену роботу під час переддипломної педагогічної практики (з аналізом своєї роботи).
2. Щоденник переддипломної педагогічної практики (з індивідуальним планом роботи по дипломному дослідженню та з поурочними планами та конспектами позакласних виховних занять).
3. Щоденник-табель практики.
4. Характеристика на практиканта з оцінкою за практику, завірена підписом директора та печаткою школи.
5. Картка опису досвіду вчителя музики.
6. Довідка на оплату годин педагогічним працівникам школи за керівництво педагогічною практикою.

Організація переддипломної педагогічної практики

Переддипломна педагогічна практика проводиться на 5 курсі в 10 семестрі тривалістю три тижні в школах міста. Кожен студент закріплюється за школою, в якій проводить уроки музики і позакласну виховну роботу з учнями 1-8 класів.

Керівництво педагогічною практикою в школах здійснюють керівники дипломних робіт (керівники практики академії) та вчителі шкіл. Загальне керівництво педагогічною практикою здійснює проректор з педагогічної практики.

Обов’язки учасників переддипломної практики:

Обов’язки студентів під час переддипломної педагогічної практики:

1. Студент повинен бути в школі кожного дня цілий робочий день (6 годин).
2. Студент повинен своєчасно виконувати всі види робіт згідно індивідуального плану.
3. В період практики він повинен проявляти високу активність, глибокий інтерес і любов до дітей, до педагогічної професії, бути прикладом організованості, дисциплінованості, педагогічного такту.
4. Відповідно до програми практики студент складає індивідуальний план своєї навчально-виховної роботи з учнями по дипломному дослідженню, який затверджується керівником практики інституту.
5. Під час практики студент веде педагогічний щоденник, в якому фіксує результати спостережень за дітьми, аналізує свою навчально-виховну роботу.
6. Практикант дотримується правил внутрішнього розпорядку школи, в якій проходить практику, розпоряджень адміністрації школи та керівників практики. У випадку невиконання вимог, що висуваються до практиканта, він може бути знятий з практики.
7. За підсумками переддипломної педагогічної практики студенту виставляється оцінка.

Керівник практики академії:
1. Здійснює безпосереднє керівництво практикантами, забезпечує виконання програми практики.
2. Встановлює зв’язок зі школою, проводить інструктивно-методичну роботу з учителями та адміністрацією.
3. Розподіляє студентів по класах, затверджує їхні індивідуальні плани.
4. Проводить консультації студентів по підготовці ними класних та позакласних виховних занять з предмету, а також по написанню дипломної роботи.
5. Здійснює контроль за проведенням студентами навчально-виховної роботи, вибірково відвідує уроки музики, позакласні заняття з музики, які проводить студент.
6. Перевіряє хід виконання індивідуального плану педагогічної практики кожним студентом.
7. Приймає і оцінює звітну документацію студентів.

Керівник практики школи повинен:
1. Познайомити студентів зі складом учнів, їх особовими справами, успішністю, поведінкою, з основними виховними завданнями та планом своєї роботи.
2. Допомагати студентам в складанні індивідуального плану роботи, затверджує і контролює виконання цього плану.
3. Давати студентам в складанні конкретні завдання студентам по проведенню навчально-виховної роботи з учнями у відповідності з програмою практики.
4. Бути присутнім на всіх уроках і заняттях практиканта, вкінці робочого дня аналізувати уроки, аналіз коротко записувати у щоденник-табель практиканта та виставляти оцінку за кожен урок чи заняття.
5. Після закінчення педагогічної практики скласти характеристику на практиканта, оцінити його роботу за чотирибальною системою і завірити підписом директора та печаткою школи.

Директор (заступник директора) школи:
1. Забезпечує нормальні умови для проведення педагогічної практики, проводить відповідну роботу з педагогічним колективом, обслуговуючим персоналом та учнями.
2. Знайомить студентів з постановкою навчально-виховної роботи, складом вчителів, документацією, навчально-матеріальною базою школи, роботою педагогічної ради, методичних об’єднань.
3. Бере участь при оцінюванні роботи студентів.

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55