Педагогічна практика в ДНЗ

Документи для завантаження

Вимоги до оформлення звітної документації педагогічної практики з хореографії у ДНЗ (переглянути).

Схеми аналізу та самоаналізу заняття з хореографії (переглянути).

Контроль та оцінювання практичних умінь і навичок студентів (переглянути).

Мета, завдання і зміст педагогічної практики з хореографії
у дошкільних навчальних закладах

Метою педагогічної практики є формування особистості педагога-хореографа, оволодіння студентами сучасними методами, формами навчально-виховної роботи в дошкільному закладі, школі і позашкільних навчальних закладах формування в них професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових і виробничих умовах, виховання інтересу до професії, любові до дітей, до хореографічного мистецтва, потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності, вивчення та використання передового та новаторського педагогічного досвіду, потреб у педагогічній освіті.

Завданнями педагогічної практики є:

• закріплення і поглиблення теоретичних знань студентів, отриманих у процесі вивчення психолого-педагогічних і спеціальних дисциплін;
• формування педагогічних умінь і навичок, професійно значимих якостей особистості;
• оволодіння навичками навчально-виховної і позакласної роботи з музично-хореографічного виховання школярів з урахуванням їх вікових особливостей і хореографічних здібностей;
• вивчення передового і новаторського педагогічного досвіду, нових технологій навчання;
• виховання любові до професії вчителя хореографії, керівника хореографічного колективу;
• формування педагогічних інтересів, здібностей, потреби педагогічній самоосвіті;
• розвиток творчого підходу до педагогічної діяльності.

Перелік професійно-педагогічних умінь і навичок, які формуються у процесі практики

У процесі педагогічної практики у студентів формуються такі професійно-педагогічні уміння і навички:

• спостерігати і аналізувати організацію музично-хореографічної освіти та виховання в дошкільному закладі; хореографічної освіти і виховання в школі і позашкільних навчальних закладах;
• планувати навчально-виховну роботу;
• організовувати навчально-виховну роботу з музично-хореографічної освіти та виховання;
• використовувати ефективні методи, форми і засоби роботи з дітьми;
• розвивати в дошкільнят сприймання, мислення, уяву, увагу, пам'ять тощо; пізнавальні і творчі сили, самостійність, здібності і таланти;
• вивчати вікові та індивідуальні особливості дошкільників, школярів проектувати їх розвиток, налагоджувати правильні взаємовідносини;
• використовувати технічні та наочні засоби навчання, виготовляти дидактичний матеріал;
• вести виробничу документацію;

Перелік функцій, якими повинні оволодіти студенти в процесі педагогічної практики

У системі професійно-педагогічної підготовки вчителя хореографії педагогічна практика виконує ряд відповідальних функцій: навчальну, виховну, розвиваючу, конструктивно-організаторську, координуючу, комунікативну.

Навчальна функція передбачає актуалізацію, поглиблення, оновлення, застосування теоретичних знань у конкретних педагогічних ситуаціях, формування різноманітних педагогічних вмінь і навичок.

Розвиваюча функція передбачає розвиток пізнавальної і творчої активності майбутніх учителів, розвиток їх педагогічного мислення.

У ході здійснення виховної функції формується світогляд студентів, їх соціальна активність, професійно-педагогічні якості особистості вчителя хореографії.

Конструктивно-організаторська функція передбачає формування організаторських здібностей, необхідних для керівництва навчально-виховним процесом.

Прерогативою діагностичної функції є перевірка рівня професійної направленості майбутніх вчителів, ступеня їх професійної підготовленості й придатності до педагогічної діяльності.

У зміст координуючої функції входить об'єднання і узгодженість змісту і намірів педагогічного впливу на школяра.

Комунікативна функція проявляється у стилі взаємовідносин між педагогом, учнями і батьками.

Організація педагогічної практики з хореографії у дошкільному навчальному закладі

1. Чотири тижні студент-практикант працює на робочому місці вчителя хореографії.

2. Для проходження практики студенти закріплюються по два чоловіки в дошкільний заклад за згодою адміністрації закладу і виконують весь об'єм роботи, передбачений програмою педагогічної практики.

3. Кожний практикант у період практики щодня працює в навчальному закладі згідно плану керівника хореографії у різних вікових групах не менше 6 год. (У разі хвороби практикант надає медичну довідку в ДНЗ, академію).

4. Контроль з питань організації та методики проведення навчально-виховної роботи в ДНЗ здійснюється керівниками хореографії, методистами дошкільного закладу, керівниками груп практикантів (викладач педагогіки, психології, фахових методик).

5.Всі уроки, позакласні заняття проводяться у присутності керівника хореографії. Окремі заняття і виховні заходи відвідують, аналізують і оцінюють керівники практики академії.

6. Протягом практики кожен практикант веде щоденник, в якому щоденно фіксує зміст навчально-виховної роботи, яку проводить, а також веде системний аналіз проведених занять.

Кожен практикант ознайомлюється правилами внутрішнього розпорядку ДНЗ, статутом, річним планом роботи закладу, планами та протоколами засідань методичних об'єднань, планом навчально-виховної роботи хореографа на півріччя, планом гурткової роботи, поурочними планами, копіює план навчально-виховної роботи на півріччя.

Обов'язки студентів у ході переддипломної педагогічної практики

1 .Студент повинен бути в дошкільному закладі кожного дня по 6 годин.

2. Студент повинен своєчасно виконувати всі види робіт, передбачені програмою педагогічної практики.

3.У період практики повинен проявляти високу активність, глибокий інтерес і любов до дітей, педагогічної професії, бути прикладом організованості та дисциплінованості.

4. У ході практики студент веде педагогічний щоденник, в якому складає плани-конспекти уроків і занять.

5. Практикант дотримується правил внутрішнього розпорядку ДНЗ,
розпоряджень адміністрації ДНЗ та керівників практики.

У випадку невиконання вимог, що висуваються до практиканта, він може бути знятий з практики.

Студент, знятий з практики або діяльність якого визнана незадовільною, вважається таким, що не виконав навчальний план.

Зміст практики

1 тиждень
1. Знайомство з дошкільним закладом, з педагогічним колективом, з навчальним планом викладача-хореографа.
2. Відвідування занять в молодшій середній, старшій групах.. Спостереження з аналізом заняття викладача
3. Складання індивідуального плану роботи
4. Оформлення щоденника педагогічної практики
5. Індивідуальна робота по плану виховної роботи
6. Підготовка до проведення занять
7. Проведення пробних занять. Самоаналіз проведених занять

2, 3, 4 тижні
1. Проведення занять в молодшій групі на основі народних музично-хореографічних традицій.(4 заняття + 1 залікове).
2. Відвідування занять викладача та студента-практиканта з подальшим обговоренням і складанням аналізу заняття в молодшій, середній, старшій групах
3. Проведення занять в середній групі на основі бальної хореографії (4 заняття + 1 залікове)
4. Проведення занять в старшій групі на основі сучасної пластики. (4 заняття + 1 залікове)
5. Індивідуальна робота по плану виховної роботи
6. Проведення виховного заходу(розвага, свято, концерт тощо)

ДОДАТОК 1

Схема аналізу уроку хореографії, проведеного вчителем-методистом або студентом-практикантом ( 9, 11 семестри)

1. Тема уроку
2. Ціль уроку
3. Завдання уроку
4. Драматургія уроку (логіка побудови уроку, її доцільність, емоційна кульмінація, контрастність форм і видів музично-хореографічної діяльності, їхнє різноманіття)
5. Результативність педагогічних дій
6. Культура мови
7. Активність учнів на уроці
8. Ефективність контролю знань, умінь і навичок
9. Стимулювання самостійності мислення
10. Створення ситуації співробітництва вчителі й учнів; співробітництва
учнів класу
11. Створення позитивної мотивації учнів; організація уваги, пам'яті, діяльності мислення, сприйняття навчального матеріалу
12. Створення позитивного емоційного клімату на уроці; атмосфери довірчих відносин; надання підтримки учнем
13. Етика і естетика відносин учнів із учителем, культура спілкування із учителем
14. Керування психологічними процесами в класі

ДОДАТОК 2

Схема аналізу діяльності й прояву особистісних якостей учнів у процесі уроку хореографії (9 семестр)

- Охарактеризувати активність учнів, інтерес до тих або інших видів хореографічної діяльності.
- Охарактеризувати процес засвоєння хореографічних знань, оцінити ефективність методів
- Охарактеризувати процес розвитку хореографічних умінь,(відповідно до вікових груп) формування виконавських навичок
- Проаналізувати процес творчого музично-хореографічного розвитку учнів у різних формах і видах діяльності й визначити адекватність професійних дій учителя або студента-практиканта.
- Оцінити музикальність учнів (емоційний відгук на художній твір; музичний слух, пам'ять)
- Оцінити креативність учнів (творчі прояви дитини в процесі її спілкування з хореографічним мистецтвом)
- Оцінити рівень емпатійності школярів (емоційний відгук на музичний твір на рівні емпатійності)

ДОДАТОК З

Форма конспекту уроку (9 - 11 семестри)

ДНЗ№ ____ група ______ Дата ________
Практикант ________
Методист _________________
Учитель ___________________
Тема уроку _______________________________________
Ціль уроку _______________________________________

Завдання уроку:
виховні, спрямовані на розвиток пріоритетних для хореографічних занять якостей особистості, досвіду емоційно-ціннісних відносин, досвіду музично-хореографічної творчої діяльності й художнього смаку;
навчальні, що передбачають засвоєння знань хореографії й знань про хореографічне мистецтво, зв'язок з іншими мистецтвами; формування хореографічних умінь, навичок виконання рухів;
розвиваючі (розвиток хореографічних здібностей учнів)

Хід уроку (сценарій проведення):

- докладний, розгорнутий конспект уроку;
- вибудовування порядку проходження хореографічного й іншого навчального матеріалу на уроці відповідно до драматургічного задуму; складові частини уроку й характер взаємозв'язку між ними;
- види й форми хореографічної діяльності;
- визначення засобів і прийомів досягнення поставлених завдань; дозування часу, що відводиться на окремі фрагменти уроку; опис діяльності вчителя і дітей;
- наявність коректно сформульованих питань і передбачувані відповіді
дітей.

ДОДАТОК №4

Зразок форми самоаналізу (9-11 семестри)

За час практики студент відвідав:_______ уроків
____ інших заходів (указати, яких) __________________________
Студент провів самостійно ________ уроків
Студент провів самостійно позакласний захід на тему _____________
Що дала практика освітній установі, класу, учителеві _____________
Що дала практика студентові, чому він навчився, у чому розібрався, що зрозумів.
З якими проблемами студент зштовхнувся в ході практики.
Пропозиції студента по вдосконалюванню практики __________

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55