- Новини
- Структура
- Підрозділи
- Наукова робота
- Науковий відділ
- Новини
- Конференції
- Аспірантура та докторантура
- Наукове товариство
- Фахове видання
- Вчена рада
- Наукова співпраця
- Наукові школи
- Спеціалізовані вчені ради
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- 2025 рік
- 2023-2024 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.010
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.011
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.012
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.013
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.014
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.015
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.016
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.017
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.018
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.019
- 2021 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.001
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.002
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.003
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.004
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.005
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.006
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.007
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.008
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.009
- Нормативно-правова база
- Cпеціалізована вчена рада Д 70.145.01
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- Стажування за кордоном
- Підвищення кваліфікації
- Відкритий доступ до міжнародних журналів
- Академічна доброчесність
- Виховна робота
- Навчальна робота
- Психологічна служба
- Міжнародна діяльність
- Охорона праці
- Студентська рада
- Бібліотека
- Центр кар'єри, працевлаштування та профорієнтації
- Проекти
- Профспілка
- Рішення вченої ради
- Забезпечення якості вищої освіти
- Співпраця з ЗВО України та зарубіжжя
- Наукова робота
- Факультети
- Студенту
- AБІТУРІЄНТУ ↓
- Про приймальну комісію
- Контакти приймальної комісії
- Правила прийому
- Строки прийому документів – 2023 рік
- Вартість навчання – 2023 рік
- Регіональне замовлення
- Перелік документів для вступу
- Реєстрація на ЄВІ / ЄФВВ
- Мотиваційний лист
- Перелік спеціальностей
- Програми співбесід, фахових вступних випробувань, творчих конкурсів – 2023 рік
- Рейтингові списки вступників
- Списки рекомендованих до зарахування
- Накази про зарахування
- Вступ за ваучером
- Особливі умови вступу
- Публічна інформація
- Контакти
Відділ педагогічної практики
Керівництво педагогічною практикою в академії здійснюють:
Машкіна Людмила Андріївна, проректор з педагогічної практики, кандидат педагогічних наук, доцент. Телефон: (0382) 79-42-30 (роб)
.
Казакова Наталія Вікторівна, начальник відділу педагогічної практики, кандидат педагогічних наук, доцент Телефон: (0382) 79-44-61 (роб).
Кащук Анна Олександрівна, методист відділу педагогічної практики.. Телефон: (0382) 79-44-61 (роб).
Поляновська Ольга Романівна, лаборант відділу педагогічної практики.
Педагогічна практика є важливою складовою навчально-виховного процесу Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії на факультетах початкового навчання, дошкільного виховання, факультеті мистецтв, на магістратурі зі спеціальностей «Початкове навчання», «Дошкільне виховання», «Педагогіка і методика середньої освіти. Музика», „Управління навчальним закладом”. Вона створює реальні можливості для формування готовності майбутніх учителів, вихователів до проведення навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку; потреби здобувати і застосовувати теоретичні знання, засвоювати передовий педагогічний досвід, а також проникнутися любов’ю і повагою до обраної професії.
Метою педагогічної практики є оволодіння студентами сучасними методами, формами навчально-виховної роботи в загальноосвітніх і дошкільних навчальних закладах, формування в них професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових і виробничих умовах, виховання інтересу до професії, любові до дітей, потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності, вивчення та використання передового та новаторського педагогічного досвіду, потреб у педагогічній освіті. Всього у академії 56 видів педагогічної практики.
Бази педагогічної практики: всі загальноосвітні та дошкільні навчальні заклади інноваційного типу, позашкільні заклади м. Хмельницького, області. Крім того студенти проходять переддипломну педагогічну практику в дитячому садку Монтессорі, Вальдорфському дитячому садку, національному дитячому садку Софії Русової (м. Кам’янець-Подільський). Літню педагогічну практику студенти проходять у Міжнародному Дитячому Центрі «Артек», Українському Дитячому Центрі «Молода гвардія», таборах «Супутник» (м. Київ), «Заросляк» (Карпати), «Вікторія» (м. Одеса), «Надія» (с. Райківці), «Чайка» (с. Головчинці), «Джерельце» (Ярмолинецький р-н) та ін. З усіма базами практики укладено договори про співпрацю. Створено інформаційні збірники про бази практики у м. Хмельницькому (загальноосвітні та дошкільні навчальні заклади). Студенти проводять волонтерську роботу в дитячих оздоровчих санаторіях міст Євпаторії, Саки, Одеси, Очакова, Трускавця. Студенти-артеківці співпрацюють з молодіжною громадською організацією «Артеківець», постійно відбуваються зустрічі з її представниками у академії. Усі види педагогічної практики оцінюються за кредитно-модульною системою. Складено навчальні та робочі програми з педагогічної практики на усіх освітньо-кваліфікаційних рівнях за вимогами кредитно-модульної системи навчання. Проводяться настановчі конференції та інструктажі до кожного виду педагогічної практики, а за їх підсумками – науково-практичні конференції. На конференції запрошуються директори, завучі, завідувачі, методисти, учителі початкових класів, вихователі навчально-виховних закладів м. Хмельницького. Крім того за підсумками переддипломної педагогічної практики створюються програми науково-практичних конференцій, збірники студентських наукових праць.
Професійно-педагогічна підготовка студентів у процесі педагогічної практики є складним процесом, який вимагає цілеспрямованого керівництва. Але ускладнення діяльності студентів у період практики визначає і зміну характеру цього керівництва. Чітка регламентація діяльності студентів 2-3 курсів з боку керівників практики змінюється поступовим посиленням самостійності і творчої активності майбутніх учителів та вихователів. Виходячи з цього у вересні 2008 р. було створено відділ педагогічної практики, мета якого – створити сприятливі умови студентам для проходження усіх видів педагогічної практики на І-ІV освітньо-кваліфікаційних рівнях.
Нами визначено такі основні напрями діяльності відділу педагогічної практики:
І. Організаційна робота зі студентами, керівниками практики академії і баз практики.
ІІ. Методична робота зі студентами, керівниками практики академії та баз практики.
ІІІ. Наукова робота.
ІV. Зв'язок із відділами освіти та базами практики.
V. Аналіз результатів практики.
VІ. Контроль і керівництво практикою.
Наукові основи практики: розроблено та впроваджено Орієнтовне положення про проведення педагогічної практики студентів у Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії (Л.А.Машкіна, кандидат педагогічних наук, професор кафедри дошкільної педагогіки та психології, проректор з педагогічної практики); захищено дисертацію на тему «Організаційно-методичні засади педагогічної практики майбутніх учителів початкової школи в умовах ступеневої підготовки» (Н.В.Казакова); написано більше 100 статей з проблем педагогічної практики у збірниках наукових праць України та за рубежем; активна участь у науково-практичних конференціях, семінарах з проблем практичної підготовки студентів («Волонтерський студентський рух: сучасний стан, проблеми та перспективи» (14-16 жовтня 2009 р., м. Хмельницький), Міжнародні Читання з Гуманної Педагогіки «Щоб дарувати Дитині іскорку знань, вчителю треба увібрати море Світла» (17-18 жовтня 2009 р., м. Київ), «Школа І ступеня в умовах інноваційних процесів в освіті» (22-23 жовтня 2009 р., м. Тернопіль), «Професійне становлення особистості: проблеми та перспективи» (22-24 жовтня 2009 р., м. Хмельницький); участь у освітніх форумах (ІІ Міжнародний освітній Форум «Артеківські діалоги» (17-20 вересня 2009 р., ДМЦ «Артек»).
Перспективи розвитку відділу педагогічної практики:
1. Розробка методичних рекомендацій до організації та проведення педагогічної практики на факультеті мистецтв (відділення: музично-педагогічне, хореографії, образотворчого мистецтва).
2. Проведення спільних засідань відділу педагогічної практики та кафедр і циклових комісій Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.
3. Підвищення оперативності та інформованості учасників процесу педагогічної практики засобами Internet.
4. Створення відеоархіву (заняття у дошкільних навчальних закладах, уроки та виховні заняття в школах, настановчі та звітні конференції).
5. Створення відеопрезентації кожного виду педагогічної практики студентів і слухачів магістратури з усіх спеціальностей.
6. Організація та проведення конкурсу «Кращий вожатий» серед студентів 3 курсу факультетів початкового навчання, мистецтв (музично-педагогічне відділення), 5 курсів факультету мистецтв (відділення хореографії та образотворчого мистецтва) з метою відбору студентів для проходження літньої педагогічної практики в Міжнародному Дитячому Центрі «Артек», Дитячому Центрі «Молода гвардія» та інших престижних літніх оздоровчих таборах.